Cumartesi, Ağustos 13, 2005

Gectigimiz gunlerde katildigim reklamcilikla ilgili bir konferanstan bazi kisa notlari sizlerle paylasmak istiyorum. Arastirma Amerikali tuketiciler uzerinde yapilmis.Sizce ulkemizde sonuclar nasildir?

Tuketiciler reklamlardan nefret eder!

  • Tuketicilerin %70 i reklamlarin ucretsiz TV kanallari izleyebilmek icin gerekli olduguna inaniyor.
  • Tuketici bilgilendirici ve eglenceli reklamlari severken; reklami yapilan urunun ne oldugunu anlayamadigi, ilginc olmayan, sıkıcı ve surekli tekrar eden reklamlari sevmiyor. Ayni zamanda bazi reklamlarin kendilerini aptal ve dusuk zekali hissettirmesinden rahatsizlar.
  • %4 geleneksel TV spotlarini severken, %44 u nefret ediyor...
  • %49 reklamlari zapliyor.

Frekans arttikca reklamin etkinligi artar!
  • Bir reklami ilk 1-3 saniyede tanima orani: %68
  • Daha once gormedigi bir reklami, gordugu bir reklama tercih edenlerin orani: %51
  • Reklam sinir bozucu, can sıkıcı olmadan ortalama gorulme sayisi: 3
  • Ayni urun icin arka arkaya 2 reklam gormek istemeyenlerin orani: %83

* Yeni urun reklamlari haric olmak uzere yuksek frekansin reklam etkinligini arttirmadigi gibi aslinda markaya zarar verdigi gorulmus. ( Media buying firmalari ve TV kanallari buna pek katilmayacaklardir diye tahmin ediyorum.)

Arastirma Kaynagi: Insightexpress


0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home