Pazar, Ağustos 14, 2005


Insanlara Yaratici Bir Mesajla Ulasmak

Basarili pazarlama buyuk bir finansal yatirimdan ziyade dogru hedef kitleye ulasmak, iletisim kurmak ve harekete gecirmek icin uygulanacak strateji ve taktiklere dayanir.
Kathy Woodstrom, San Francisco'da bulunan cicek aranjmani isini gelistirmek icin dikkat cekici bir tanitim yapmak istedi ve bunun icin bankaya gitmesine gerek olmadi.

Kathy herhangi bir magazaya veya showroom'a sahip degildi. Siparislerini daha ziyade internet uzerinden veya telefonla aliyordu. Dolayisiyla geleneksel pazarlama yontemlerini yontemleri yerine daha yaratici bir yontem uygulamak istedi.

Populer bir parki ve ozellikle genclerin gittigi bazi kucuk kafeleri ciceklerle dekore etti. Elbette her cicek aranjmanina da kendisine nasil ulasilacagini belirten bir kartvizit eklemeyi de ihmal etmedi.

Kathy bu sayede ozellikle genc ve aktif olarak internet kullanan bir kitlenin dikkatini cekerek kendisine ulasmalarini saglamis.

Kissadan hisse; tuketiciler geleneksel pazarlama yontemlerine gun gectikce daha az cevap veriyor. Kathy bu engeli pazarlama mesajini insanlarin hosuna gidecek sekilde onlari rahatsiz etmeden ve onlara pozitif bir duygu yasatarak asti. Mesajini hedef kitlesine gore ayarladi ve basarili oldu. Darisi basimiza...






3 Comments:

Blogger PazarOla! said...

Pazarola! bloğuma epeydir not düşmemiştim. İşte düştüm:

Henüz kendisinin pazarlamaya nasıl baktığını anlayacak kadar zaman geçmemiş olmakla beraber, birlikte takip ederiz düşüncesiyle, "Türkçe Linkler"imin arasında "Limoni"yi de ekledim.
Bakalım kendisi pazarlama denince ne anlıyor, göreceğiz.
Bloğun adını İngilizce koymuş olmasını da şimdilik sineye çekiyoruz. Eh, kendisi ne de olsa, ABD'de Los Angeles taraflarından yazıyor.
Hoş geldin Limoni!

3:59 ÖÖ, Ağustos 15, 2005  
Blogger destan said...

Sevgili Limoni(kötü bir hitap oluyor böyle ama..)
Blogun hayırlı olsun. Güzel yazılarını ve gözlemlerini bekleriz.

6:52 ÖÖ, Ağustos 15, 2005  
Blogger Pazarlama Gunlugu said...

Degerli Hocam ve Destan hosgeldin mesajlariniza cok tesekkur ederim. Blog'a yeni basladim ve vakit buldukca siteyi gelistirmeye calisacagim. Bu arada bilgisayarimda Turkce karakter yok. Bu konuda hosgorunuze siginiyorum.

Ben son birbucuk yildir US'deyim. Ondan once 4 yil, agirlikli olarak hizli tuketim mamulleri sektoru olmak uzere pazarlama tecrubem oldu. Elbette daha yolun cok basindayim ve ogrenecegim cok sey var ama bu arada fikirlerimi veya burada (US) gordugum bazi gelismeleri paylasmak istedim.

Hocamin ingilizce konusundaki elestirisini kesinlikle dikkate alacagim. Neden Limoni? Yapimda biraz limonilik var.Acikcasi zaman zaman yazilarima da yansiyabilir...

Tekrar tesekkurler,
Limoni

1:20 ÖS, Ağustos 15, 2005  

Yorum Gönder

<< Home