Pazartesi, Ağustos 15, 2005


Kucuk Baliklarimizi Yem Etmeyelim!..

Bugun hangi pazarlama kitabini okusaniz karsiniza Wal-Mart'la ilgili bir "case study" cikar.

*Buyuk Wal-Mart , farkli stratejisiyle rakiplerini nasil da geride birakti!
*Super satin alma yontemleriyle maliyetlerini nasil dusurdu!
*Wal-Mart tuketici memnuniyetini nasil sagliyor?
*Wal-Mart stoklarini nasil takip ediyor? Satilan her urunu sistemden aninda nasil takip ediyor?

Elbette tum bunlar yabana atilacak basarilar degil. Peki, Wal-Mart dusuk fiyatlar disinda insanlara neler vaadediyor? Kendi ifadeleriyle, insanlara is veriyor, as veriyor, gittikleri heryerde sosyal ve ekonomik hayatta bir gelisme oluyor.

Olaya bir de diger taraftan bakalim;

*Wal-Mart magazalarindaki urunlerin %90 dan fazlasi Cin'de uretiliyor. 3000 den fazla fabrika sadece Wal-Mart icin calisiyor.
*Wal-Mart dusuk fiyatlarini ve karliligini muhafaza edebilmek icin ulusal ureticileri neredeyse sifir marjinlerle calismaya zorluyor.
*Wal-Mart ' in gittigi heryerde lokal ve kucuk magazalar kapaniyor.

Wal-Mart'in bugun battigini dusunun. Amerikan ekonomisi bundan nasil etkilenir?

Bir baska soru ise firmalar nereye kadar buyumeli? Bunun bir limiti yok mu?

Doganin kanunu buyuk balik kucuk baligi yer ama doga her zaman dengeyi muhafaza eder. Biz de cok gec olmadan lokal ve kucuk baliklarimizin kiymetini bilmeli ve dengeyi korumaliyiz.

2 Comments:

Blogger Dragon Time said...

bu konularını yakından takip edeceğim. Yabancı dev süpermarketler çok ilgi alanım içinde.hatta nceleme alanım bu. Seni yakından gözlemleyeceğim. Vereceğin bilgiler için şimdiden teşekkür ederim sana... sonunda gıda-süpermarket-hipermarket- parekende ile ilgili bir blog buldum.

Thanks

8:20 ÖÖ, Ağustos 16, 2005  
Blogger GENÇ GİRİŞİMCİLER KULÜBÜ said...

yazınızı çok beğendim elinize sağlık

5:27 ÖÖ, Kasım 10, 2009  

Yorum Gönder

<< Home