Perşembe, Ağustos 25, 2005

Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk

Tuketiciye duygusal duzeyde hitap edebilmek icin pek cok firma sosyal sorumluluk veya "cause related" pazarlama stratejilerini uygulamaya basladi. Bunun en guzel orneklerinden birisini de "Stonyfield Farm" firmasi.

Stonyfield Farma firmasi organik ve dogal yogurt, smoothie ve frozen yogurt kategorilerinde faaliyet gosteren bir firma. Urunleri, daha ziyade organik ve dogal urunler satan ve ust gelir grubuna hitap eden supermarketlerde satiliyor.

Stonyfield Farm firmasi karinin %10 unu cevrenin korunmasi ile ilgili projelere aktariyor ve yogurt kapaklarinda bu konuyla ilgili tuketiciyi bilgilendiriyor.

Birkac gun once Starbucks ve bu konuyla iliskili bir yazi yazmistim. Peki iki firma arasindaki fark nedir derseniz. Stonyfield Firmasinda hersey acik ve net. Tuketici ambalaji incelediginde odedigi paranin yuzde kacinin sosyal amacli oldugunu gorebiliyor. Starbucks da ise satis noktasinda eksik ve yaniltici bilgilendirme sozkonusu. ( Ben sise suyu non-profit bir organizasyon markasi olarak algiladim. ) Inaniyorum ki Starbucks onumuzdeki gunlerde bu konuda bir duzeltme yapacaktir.

http://www.stonyfield.com

3 Comments:

Blogger M. Selim Naiboğlu said...

Ya Türkiye'deki Selanik Yoğurtçusunu(Danone) ne yapacağız?

5:00 ÖS, Ağustos 25, 2005  
Blogger Pazarlama Gunlugu said...

Yogurdu biz bulduk kaymagini onlar yiyorlar. Tabii o zamanlar patent, isim hakki falan da yok...

Akillandik, simdi birsey bulsak hemen patent alacagiz ama simdi de birsey cikmiyor galiba. :)

8:40 ÖS, Ağustos 25, 2005  
Blogger Dragon Time said...

Genellikle böyle olmuş. Doğudan almışlar ama iyi pazarlamışlar. Pazarlamayla ilgili bir sözüm vardır.
-benim de sözlerim varmış deme ki!- "Ürünün hikayesi değil, bu hikayenin nasıl anlatıldığı önemlidir" diye.. Yani anlatamazsanız bitersiniz. Danone activia diye bir yoğurt çıkardı ve her yerde yok sattı. millet kuruğa girecekti neredeyse. ama reklamı çok iyiydi. Sanki ilaç yapmışlar gibi tanıttılar.
Oysa Pınar aynı yoğurdu aylar önce çıkarmış ama başarısız olmuştu. İşte Pazarlama burada devreye giriyor. Ürününü pazarlayamazsan bitirirler seni.. Yazık oldu pınara! Ama sütaşta
benzer bir yoğurt çkardı, o da danonenin kaymağından yedi. taklit ama kar yaptı yinede.

Reklam stratejileri ve pazarlama stratejileri çok önemlidir. Bulduğunuz şeyi insanlara anlatamazsanız, Colomb gibi olursunuz. Adınız da bir kıtanın adı olmaz.

6:07 ÖÖ, Ağustos 26, 2005  

Yorum Gönder

<< Home