Cumartesi, Eylül 10, 2005

Dergi Sponsorlugu...

Cok sayida kanalin ve reklamin oldugu bir medya dunyasinda nasil farkedileceksiniz ?
Gorunen her reklam alanini satin almak faydali olabilir mi?
New Yorker dergisinin 22 Agustos sayisi 18 sayfa reklam iceriyor ve reklamlarin tumu Target magazalari tarafindan satin alinmis.Kampanyanin Target'a 1-1.5 Milyon Dolar arasinda bir maliyeti oldugu tahmin ediliyor.
Target kampanyasi icin dunyaca unlu cizerleri, meshur "hedef" logosunu kendi sanatsal illustrasyonlariyla birlestirmeye davet etmis.
Kampanya icin hazirlanan illustrasyonlar NewYorker dergisi disinda hicbir yerde kullanilmayacak.
Iste calismalardan birkac ornek. Cok hos... New Yorker'in kesinlikle saklanacak bir sayisi.
Target, farkli dergilere birer sayfa ilan verip, diger reklamlar arasinda kaybolmak yerine New Yorker dergisinin okuyucusuna hitap eden seckin ve sanatsal calismalarla derginin reklam sponsorlugunu ele almis.
Bu sekilde hem marka imajina katkida bulunacak farkli bir kampanyaya imza atmis oldu hem de diger medya kanallarinin dikkatini cekerek harcadigi paradan cok daha fazla yer kapladi.

7 Comments:

Anonymous lyn said...

Yabancı bloglardan birinde derginin fotoğraflarını görmüştüm, o yüzden burda da illustrasyonlar hemen dikaktimi çekti.
İllustrasyonlar gerçekten çok başarılılar. fakat bunun yanında pazarlama stratejisi olarak değerlendirildiğinde de öyle bir uygulama hem reklam bütçesi düşünüldüğünde daha kârlı olmuştur, hem de dergiden bu farklı durum dolayısıyla daha çok bahsedileceği için marka ismini daha pekiştirmiştir.

Ben bu mantığın tv reklamları için de uygulanmasının getirisinin de daha güçlü olacağını düşünüyorum.

Bir markanın sponsor olduğu programı izleyen izleyici; hem arada reklam kuşaklarıyla bölünmeden izlediğinden daha keyif alabilecek, hem de bu keyfi yaşamasını sağlayan sponsoru da yeri geldiğinde daha kolay anımsayacak ve markanın değer algısı izleyici üzerinde daha da artacaktır...
ne dersiniz?

12:02 ÖS, Eylül 11, 2005  
Blogger Pazarlama Gunlugu said...

Iste bir baska ornek:

Coca Cola Los Angeles ta bulunan Jack FM diye bir radyo kanalinin tum reklamlarini 3 haftaligina satin aldi.

Sadece bir Jack Fm sunucusu arada sirada soyle bir mesaj veriyor. "Coca Cola siz rahat rahat reklamsiz muzik dinleyin diye bize tonlarca para veriyor"

12:10 ÖS, Eylül 11, 2005  
Anonymous özgür alaz said...

Target mağazasını hiç görmesem de yaptıkları ve pazarlama çabaları hoşuma gidiyor.

12:14 ÖS, Eylül 14, 2005  
Anonymous Adsız said...

Excellent, love it! Blackcomb license plate frames Manual fujix projector model p701 laptop+deal Size area rug

6:15 ÖS, Şubat 14, 2007  
Anonymous Adsız said...

Keep up the good work Early radio patents Drug store newton georgia 2004 nissan quest pictures

1:17 ÖÖ, Şubat 21, 2007  
Anonymous Adsız said...

best regards, nice info »

10:26 ÖS, Mart 04, 2007  
Anonymous Adsız said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » » »

1:59 ÖÖ, Nisan 26, 2007  

Yorum Gönder

<< Home