Cumartesi, Eylül 24, 2005

Grafiti Sevenlere Duyrulur!...


Bugun, graffiti sanatcilari "Serve One FBA" ve "Chino" saat 2 -4 arasinda Converse satin alanlarin ayakkabilarini ucretsiz boyuyor.

Bu ayni zamanda dunyanin tersine dondugunun de bir ispati. Biz, aman ayakkabimiz cizilmesin diye ugrasirdik...

Saka bir tarafa, bu ornek de gosteriyor ki pazarlamacilarin acik fikirli insanlar olmasi, yeni trendleri izlemesi ve hatta trend olusturmasi gerekiyor. Peki, ulkemizde gencler arasindaki trendleri kimler belirliyor, gittikleri Club'lerin DJ leri mi? Sarkicilar mi? Internet mi?..


3 Comments:

Anonymous özgür alaz said...

Bu aralar çalıştığım konu otantiklik.
Bizim nesil ve sonrakiler, bir ürünün sahtesini bulmada diğer nesillere göre kat be kat daha becerikli olduğunu farkettim. (Kendimden bir örnek, dergi, müzik, program, film) bulmak benim için dert değil. Sahte kıyafetlerinde nerede bulunacağını benim nesilden iyi kimse bilemez.

En ulaşılmaz ürünler bile benim (bizim) için ulaşılabilir ise, kendimizi nasıl ifade ederiz. Tabi ki kesip, biçerek, boyayarak, tersine çevirerek vb. Otantikliğe, ve benzersiz olmaya bu şekilde ulaşıyoruz.

Markalara düşen şey ise kontrolcülüğü bırakmaları ve müşterilerin markayala oynamalarına teşvik etmeli. (örnekte converse'ün olduğu gibi)

Pazartesi bende bu konuyla ilgili yazıcam

4:00 ÖÖ, Eylül 25, 2005  
Anonymous demedideme said...

Türkiye genelinde markaların anlamsız bir sessizliği ver, e tabii bu durumda tüketiciyi benzersiz olma savaşına sokuyor. Savaşı kazanan hiç olmayacak, kaybeden de... Sadece tüketim alışkanlıkları ya da alışveriş yöntemleri özgünleşecek. Bireysel özgünlük yine koyunsal mee' lemeyi beraberinde getirecek. Ben müşterimin markamla oynamasına izin vermem, ama pazarlamacım dilediği kadar oynayabilir. Markamı kimsenin ağzına çiklet yaptırmam. Banane insanların özgünlüklerinden! ben kendim özgünüm, sen de farklı olmak istiyorsan beni al derim! Seçimi müşteriye bırakacaksam, zaten ben bir marka olamam. Trendlerimi yaratamam.

8:32 ÖÖ, Eylül 25, 2005  
Blogger Feel The Fear And Do it anyway said...

Ulkemizde trend belirlenmesi konusunda bilincli birseyler yapilmadigina inaniyorum , yani daha dogrusu buyuk bir cogunluk icin .. Daha cok dizi karakterlerinin uzerindekiler , mankenlerin gunes gozlukleri , playboylarin cep telefonlari , sosyete diye hitap edilen kitlenin daha cok medyatik olanlarinin tercih ettikleri tatil mekanlari , ... vs gibi bircok trendimiz var zaten bizim .
Neden yeni arayislara girelim ki(!) neden yaratici olalim ki? Biz daha cok oynanmis kuponlari yatirmayi tercih ediyoruz .

1:05 ÖÖ, Eylül 26, 2005  

Yorum Gönder

<< Home