Cumartesi, Eylül 17, 2005

KISA KISA...

Gecen hafta Target firmasinin "New Yorker " dergisinin reklam sponsorlugunu aldigini belirten yazi yazmistim. O yazi icin ufak bir "update".

ASME (American Society of Magazine Editors ) bu konuda New Yorker'i toplulugun kurallarini cignedigi gerekcesiyle uyarmis. Sebep de su; tek bir firma eger bir derginin reklam sponsorlugunu yapiyorsa derginin o sayisinda, reklam verenin derginin icerigini etkilemedigine dair bir not bulunmasi gerekiyormus ancak; "New Yorker" bunu ihmal etmis.

Kaynak: Advertising Age Magazine

Yorumsuz...

Amerika'da yil icerisinde Kraft , Dannon, Yoplait gibi firmalar reklamlarinda sut ve sut urunlerinin kilo vermeye yardim ettigi yonunde mesaj veriyor ve bir takim bilimsel arastirmalari referans gosteriyordu.

(Ozellikle Tennesse Universitesinden Prof. Michael B. Zemel'in arastirmasi bu konuda referans olusturuyordu. Elbette Zemel'in arastirmasinin sut firmalari tarafindan fonlaniyor olmasi sasirtici degil!..)

Son zamanlarda bu reklamlarin artik yayinlanmamasi dikkatimi cekmisti. Sebebini birkac gun once ogrendim. Megerse gectigimiz ay icerisinde bazi doktorlar birleserek bu iddialarin dogru olmadigi gerekcesiyle reklamlarinda bu temayi kullanan firmalara dava acmislar.

Firmalar her nekadar reklamlarinin arkasinda dursalar da simdilik reklamlari yayindan kaldirmislar. Bakalim dava sonucunda kim hakli cikacak?..

Kaynaklar: http://www.washingtonpost.com , Brandweek Magazine